Tidiga mornar och fula människor

Jag har ett sommarjobb. Nu är det inte något speciellt anmärkningsvärt med det, det är många som har sommarjobb. Vad som är lite märkligt dock är arbetstiderna. Jag går upp 05:10 varje morgon för att sätta mig på 05:57 tåget mot Södertälje, eller snarare Årstaberg. Eftersom jag oftast är för trött för att ta någon notis om andra människor den tiden på dygnat så har det inte slagit mig förrän i morse... Alla är mycket fulare på morgonen. Först tänkte jag att det var för att man inte orkade fixa sig när man skulle upp så tidigt och jobba men jag har en teori som jag gärna prövar....

Kan det helt enkelt vara så att vackra människor inte har jobb där de behöver gå upp så tidigt? Eller är det så att alla som har jobb där de måste åka med de tidigaste tågen (och att åker tåg säger lite om den sociala statusen som jag försökte behandla lite i säljinlägget") helt enkelt blir fula? Man har ju hört talas om skönhetssömn...

Nu är det här inte på något sätt en vetenskaplig studie, så jävla intressant är det inte, men det var en fasansfull upptäkt eftersom när jag fick reda på det så befann ju även jag mig på det tidiga tåget...ajdå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0