Kassa-A-Kassan

Hör och häpna, ännu en länk till AB (jag vet att det nästan är fusk, men de förser mig med så mycket smaskigt att jag inte kan hålla tassarna borta, jag är en A-junkie)...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1112777,00.html

Kort o gott: Många hoppade A-kassan efter mongohöjningen, vilket resulterar i att de kommer att höja igen... VA!!!!!!!!!!!!!!

Hur jävla dum får man vara... Det är inte så att det går att se sambandet eller?

Prova att sänka kostnaden i A-kassan, dra av den mindre kostnaden på lönen (om man sänker mot vad det var innan höjningen så borde man kunna landa på runt 50:-/månad, verkar mer rimlig än 600...), detta innebär att alla är med och kostnaden blir löjligt låg. Detta torde inte vara någon större angelägenhet för de som arbetar.

Eftersom det är så många som är med och betalar så borde det kunna vara ett reducerat pris åt de som är arbetslösa så att de knappt behöver betala för A-kassan. Om kraven på arbetslösa var att de MÅSTE befinna sig på A-förmedlingen och söka jobb minst 30 timmar i veckan (annars blir det inga stålars) så borde varje individ minska tiden av arbetslöshet ganska kraftigt. Om man tycker att detta är hårt som srbetslös så vill jag kontra med att vi som jobbar måste vara på jobbet 40 timmar i veckan, alla veckor förutom de 5 som vi har semester...

Jaja, man kan ju drömma om rättvisa, upp till kamp mina vänner.

Immortality!!! Take it!! It's yours!!!!!!

Jag hoppas att nästa höjning innebär att ALLA går ur A-kassan... Vad fan ska de göra då?


Kommentarer
Postat av: Jonas

Andreas, vad du glömmer är att A-kassehöjningarna INTE är en praktisk fråga, utan en ideologisk. Vissa a-kassor har ett överskott med pengar sedan höjningarna och med detta överskott överväger regeringen att sänka skatterna ytterligare. Det är alltså ett ideologiskt ställningstagande, vilket kan tyckas ironiskt när det kommer från marknadsliberaler. Vore de logiska borde de sköta finanserna som vilket företag som helst. Nu verkar de mest försöka avveckla den statliga apparaten istället (se utförsäljning av välmående statliga företag).
Och det här kommer från en kille som aldrig riktigt betraktat sig som vänster.

2007-07-11 @ 10:29:47
URL: http://guldkorn.blogg.se
Postat av: Anton

God Damn you guys are deep!!!
jag har bara en sak att säga i frågan och sen får ni tolka det som ni vill.
"A-kassa, bye bye"

2007-07-20 @ 21:14:58
Postat av: Andy

Haha, nja sååå djupa är vi inte... hehe
Men eftersom du har en kommentar så kanske det dyker upp en liten notis om din favvo-Anna snart...hehe

2007-07-22 @ 10:56:11
URL: http://permafrsost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0