Vad i helvete

Jag vill så gärna hoppas att det inte är jag som har blivit gammal utan att det är en fullt legitim känsla att bli förbannad när ens granne spelar musik med bas som vibrerar min säng halv 3 på natten...
Jag gick upp för att se vem det skulle kunna tänkas vara, och möts av en syn som jag inte hade väntat mig. 

I min enfald så hade jag hoppats på lite småfulla ungdomar som spelade musik och rökte hasch, eller hade vild sex eller något uppåt i alla fall. När jag sur som fan ska gå och skälla ut "ungjävlarna" ser jag en man i 50-60 års åldern som har öppen dörr, halvsover vid middagsbordet. Tv:n eller stereon eller båda är på (jag måste tillägga att jag hade svårt att höra min egen tv så det är inte pensionärsgnäll) och ölburkarna står uppradade på diskbänken.

Som en riktig man konfronterade jag honom med mina värsta smädelser och fick honom att gråtandes be om ursäkt med utskällningen som skulle ha imponerat på den mest rutinerade tonårsföräldern.

Eller så ringde jag min fastighetsvärd imorse och berättade anonymt att en granne har betett sig störande och att jag vill att de ska tala med honom...

Jag vill att det ska vara den först, åh vad jag vill det, men mitt civilkurage kanske inte var så starkt som jag kunde hoppas att det var. Jag vet inte heller om det var att jag var rädd att han skulle bli arg eller ledsen, eller om det bara vara att jag tyckte väldigt synd om honom när han satt där i sin ensamhet.

Ja jag vet inte, bara han håller käften

Kommentarer
Postat av: Jonas

Eller att han sticker en stor jävla kniv i magen på dig. Ja, efter alla härligheter om Rotan är det skönt med lite vanlig hederlig misär. Välkommen till min värld full av alkoliserade, sinnesjuka grannar (om än i city, så jag ska inte klaga). Ooooh, vad det ska bli skönt att flytta.

2006-07-25 @ 19:13:49
URL: http://guldkorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0