Vintertid

Nu sitter jag hemma denna söndagnatt, eller om det är måndag morgon... det får ni bestämma...

Jag har just kollat på CSN sidan på facebook och ser att jag inte är ensam som sliter med de inkompetenta människorna som styr vårt land... Som jag tidigare har sagt så skulle allt bli bättre om jag fick bestämma...

Det har varit en tid av lite fler blogginlägg och jag hoppas att jag kan hålla igån bloggen lite grand i alla fall även om det inte kommer att bli lika många inlägg när jag inte längre sitter på ett speciellt ställe och inte har så mycket att göra... Jag ser att det är en del som är inne och kollar här och det är kul, hoppas att ni fortsätter och att ni kommenterar inläggen varesig ni håller med mig eller inte, jag vet att det kan vara lite mycket text ibland men jag är inte så duktig skribent att jag kan hålla mig så kort som "proffsen" kan.

Som det ser ut nu så kommer det att komma fler inlägg tisdagen den 12:e Aug för det är då jag ska vara på det där speciella stället där man kan sluta tänka och bara skriva... Jag har min säljföljetång att avsluta.

Om en vecka kan vi se fram emot den bästa händelsen på året... SL börjar köra enligt vintertidtabell... fantastiskt... Vart fan tog sommaren vägen?


Kommentarer
Postat av: Anton

Visst är det underbart med en regering som häller brutna vallöften och korkade beslut över medborgarnas huvud? Kul att se vad Sverige börjar luta emot.



Gulligt med FRA förresten, snart står det väl små gubbar från radioanstalten och tjuvlyssnar på våra konversationer i tågkupén.



Åh, facebook för all del. Som vuxnas bilddagboken, fast med en mognare täckmantel. Tragiskt <3

2008-08-13 @ 13:57:38
Postat av: Andy

Jupp, intressant att se hur det går i nästa val... Med handen på hjärtat så klarade de sig bättre än vad jag trodde rätt så länge, sen vet jag inte vad fan som hände. Blir de omvalda ska jag infria ett gammalt Kalle-Anka löfte och äta upp min hatt...

2008-08-13 @ 14:09:09
URL: http://permafrost.blogg.se/
Postat av: Anton

Synd bara att socialdemokraterna börjar bli så lila nu.

2008-08-13 @ 14:45:24
Postat av: Andy

Jo jag är inget större fan av någon av de stora partierna, vid ett flertal tillfällen här på bloggen skulle allt bli mycket bättre om jag var diktator.



Sossarna har inte hymlat med vad de har gjort på samma sätt dock, de ville inte höja fribeloppet eller sänka skatterna (nämnvärt).

Däremot hymlar de med sin politiska färg... De borde nog hellre vara blå... eller som du säger lila (även om det är att ge dem lite väl mycket cred för att fortfarande vidhålla sina tidigare åsikter, den svaga röda färg som möjligtvis lyser igenom lär inte ge så mycket avtryck i den klarblå aura som genomsyrar "de nya sossarna").

2008-08-13 @ 14:54:35
URL: http://permafrost.blogg.se/
Postat av: Anton

Klokt talat.



Det som stör mig mest är att de kallar sig röda, för det är något de definitivt inte är.

2008-08-13 @ 15:10:03
Postat av: Murphy

Nu får du ju ta och uppdatera lite... lite och suktar efter lite tjurig budda!=)

2008-09-04 @ 23:59:20
URL: http://www.metrobloggen.se/murphyslag
Postat av: Andy

Nu har jag lagt en ny post och jag är på G med en till. Kommentarerna är mitt knark...

2008-09-09 @ 23:04:12
URL: http://permafrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0