Fifflare eller idiot?

Rika snyltare… Vad ska vi göra…? Jag hörde just att det har begåtts ett spektakulärt rån i Täby, norr om Sthlm. Rånarna hade kommit undan med guld, ca 50 Kg...??? Vem, vid sina sinnens fulla bruk har den mängden guld hemma? Det finns nog bara kategorin människor som har så mycket pengar och inte vill att samhället ska veta om dem. Nu är ju bara frågan hur de kom över denna mängd guld...? Har de arbetat ihop det och det är beskattad inkomst? Är det företaget ellerr aktierna som har skjutit i höjden (och betalningen kom ut i rent guld)? Jag har då ingen aning...

Vad jag vet är att jag som fattig skattebetalare inte ahr någon som helt lust att polisiära insatser ska tas till för att hitta deras guld. Även om det inte är något fuffens med det, så är det inte SÅ jävla intelligent att förvara en sådan skatt hemma. Man tycker att de borde ha råd med bättre förvaring, vilket också innebär att deras guld ligger under förvararens ansvar, till exempel en bank...??? Eller... ?

Så frågan är om dessa människor antingen har fått guldet på något konstigt sätt och inte vill visa myndigheterna att de har det så att de tvingas skatta bort en stor del av det (vad jag tycker om skatt finns att läsa under ”löneslavens öde” men vi fattiga stackare gör det i alla fall, om än med mycket knorr) till mindre priviligerade människor. Eller om de har tjänat ihop det genom ärliga affärer och redan skattat och är sedda som höginkomsttagare och följer den skattesatsen? Vet inte och jag bryr mig inte. Jag har inte satt mig in i fallet, det räckte med de fragment jag hört för att min fördomsfulla åsikt ska etsas fast.

Som sagt, det som stör mig i fallet är att JAG ska vara med och betala dessa ”stackars” rikingars utredning när jag vet att de pengar jag ger till Göran dagligen kan användas till saker som står så mycket närmre mina intressen. Det är väl för att göra lägstanivån i landet så hög som möjligt som vi har så höga skatter? Som sagt, så länge mina pengar går till de behövande, de som inte kan klara sig utan samhällets hjälp, den allmänna samhällsstrukturen, subventioner i vård och dylikt så är jag med. När det ska gå till att hjälpa de som egentligen skullle ha råd att köpa en egen vaktstyra och lever i skyddade världar i sina pengabubblor... då ställer jag mig mer tveksam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback