En ny härlig dag...

Så nu har även jag, som tidigare har fördömt den förlorade skara som tror sig ha nog intressanta liv så att de måste basunera ut dess mengslösa innhåll på nätet, börjat blogga...skam och skandal. Tanken på att de faktiskt tillåter en egenkär, cynisk och allmänt negativ, ordbajsande gnällspik yttra sig i det allmänna utrymmet är spännande =)... Möjligtvis skrämmande, främst för att inte ens jag vet vad nästa mening kommer att innehålla...

Tog tåget till jobbet idag... Om ni någonsin har sänkt er till den nivå att ni har haft någon som helst tillit till at pendeln ska ta dig från punkt A till punkt B inom rimlig tid i förhållande till den förutbestämda tidtabellen så behöver jag inte skriva något mer...
Om ni har något svar på hur det kan ta 25 minuter att vända ett tåg på slutstationen Märsta för att köra tillbaks det igen så kan ni gärna meddela mig i kommentaren. Man får lätt missuppfattningen att någon form av rutin kan ha utformats under de år som pendeln har funnits i Sthlm och inte att det är sämre nu än vad det var på 60-talet... Kanske var det så att de slitstarka och bredryggade 40-talisterna som på den tiden vad i min ålder, hade personal som fick lyfta av tågen och handvända tåget...? Jag vet inte. I min fantasifulla värld går det att köra tåget åt båda hållen och ett tågbyte innebär att chauffören ska ta sig från ena sidan till andra (tidsplan ca 3 minuter för en kraftigt överviktig person). Men ja det är förståligt att detta tar 25 minuter...IDÈTORKA hos citypendelns informationsavdelning...

Eftersom jag har läst runt 4 bloggar i mitt liv så kommer jag förmodligen att bryta de "etikettregler" som säkert finns. Ni elitistiska bloggare får väl skälla ut mig efter noter om ni vill - see  if I care...=P

PUSS PÅ ER


Kommentarer
Postat av: pabbie

jaaa...du får väl kräva din pengar tillbaka då eller utnyttja SLs resegaranti och ta taxi till jobbet haha. You know you can't =P

2006-03-16 @ 14:36:43
Postat av: Jonas

Yes, välkommen till Internet!

2006-03-16 @ 14:49:32
URL: http://guldkorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0