Att spela man

Det finns så få saker som är så självklara som det egna könet. Det finns också så få saker som det är tvunget att försvara som tillhörigheten till det egna könet.
Jag var på väg att kläcka den nu något schablonartade kommentaren "jag ber om ursäkt för att jag bara kan göra en sak i taget, men jag är man" i dag på jobbet. Innan jag sade något så insåg jag att det är hög tid för mig att sluta säga sådana saker och att det är dags att sluta fålla in mig själv i en könsvärderande värld. Dags att komma ut ur machogarderoben.
Jag är man även om jag:
älskar min fru
älskar mina barn
stickar
lagar mat
diskar
städar
tvättar
viker tvätt
duschar
ogillar insekter
byter blöjor
tycker om larviga komedifilmer
avslutar sms med "kram"
samt en massa  andra saker som kan tänkas vara omanliga
Jag är man och jag är stolt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0