Allmänt blaj

Det är mycket skit som gnager mig nuförtiden, snabbresumé av hela min blogg:

CSN, regeringen (i stort sett oberoende av vilka som sitter med tanke på alla puckade saker som antingen får finnas kvar eller som tillförs, fribelopp FRA-lagen mm.), SL, SJ, Banverket, människor i allmänhet suger hårig appung...

I övrigt är det jävlig illa att vara så uttråkad att man längtar efter att få kontera fakturor (sug på den ni, om ni aldrig har gjort det så kan det vara ett av de tråkigare kontorsjobben man kan ta sig för).

Utan att ta hänsyn till det andra så skulle man vilja "gå 14-årig emohandled" bara för att det är så risigt väder.

Poker är ett spel som jag numera börjar omvärdera till ett rent hat i stället för den hatkärlek jag har känt i drygt 10 år.

Nå då var det sagt också...

Det förvånansvärda i det hela är att jag faktiskt är lycklig... Jag vet det är en sjukt absurd tanke men jag ser fram emot att vakna och påbörja en ny dag.

Jag har i dag diskuterat med Johanna (min fru) och gått igenom mina drastiska förändringar de senaste tre åren...

3 år sedan:
Sunkig unkarl som söp 4-5 dagar i veckan och inte ville sova förrän jag däckade i soffan framför en risig sit-com som jag redan sett.
Städning innebar att tömma askkoppar, ta bort pizzarester och ölburkar från vardagsrumsbordet, ge sig på disken svärandes för att allt torkat fast (fattar inte hur det blir så på bara ett par veckor).
Arbetandes på ett "dead-end job" utan någon möjlighet till avansemang.
Mitt klädval styrdes av det som för dagen låg närmast sängen alt. det som fortfarande luktade mänskligt.
Ankladade samhället för allt som gick åt helvete.

Nu:
Gift man med bostadsrätt.
Delar dammsugning och golvtorkning med min fru, detta görs en gång i veckan samtidigt som det tvättas (tidigare kunde jag aldrig ha koll på när det var tvättdag vilket gjorde att jag fick ta de ströpass som fanns mitt i natten).
Veckohandlar och gör matlåda.
Äger diskmaskin.
Studerar på Stockholms Universitet och arbetar deltid (får med lån in strax under samma deg som tidigare).
Blir förvånad över hur mycket jag älskar min fru.
Anklagar samhället för allt som går åt helvete.


När jag tittar på det så ser det ut som att jag har det tråkigaste livet på jorden men så är det inte, det tråkiga saker som man måste göra blir inte så jobbiga om man gör dem regelbundet - och är två som delar på dem.

Nu ska jag lägga mig bredvid min fru i vår säng (i sovrummet i den trea vi äger...).

Kommentarer
Postat av: Murphy

back on the blogg!? det var på tiden! Kul att du trivs med livet.. jag kommer förhoppningsvis dit nån dag jag med!

2008-09-10 @ 12:09:51
URL: http://www.metrobloggen.se/murphyslag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0