Polis polis

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1100014,00.html

Det var nog samma poliser som emotsatte sig intelligensprövningar för samtliga poliser... (hörde att de gjorde tester som inte blev offentliga eftersom det var så få polier som klarade dem vilket skulle föranleda kraftig underbemanning av poliser).

Det känns skönt att ha poliser, vad de gör vet ingen, de är inte där de riktiga brotten är... Men det finns väl inte resurser för de svåra sakerna, att trakassera fulla ungar och åka fort i bilar finns det resurser för. Samt att träna på gymet så att man kan se ball ut inför småtjejerna som man inte fick när man var liten (ja jag satt och tänkte på om jag har träffat trevliga poliser någon gång, men det är fan sparsmakat).

Knarkare som var på väg att sätta sig i en bil, en polare ringer polisen:
"Kan du komma in med honom"? Blev svaret
"Nej det kan jag ju inte göra" sa min polare.
 "Då finns det inget vi kan göra".  ???
Ja detta är hämtat ur verkligheten.
Om man anmäler ett brott blir man fan utfrågad på jävligt olustiga sätt.

"Du blev våldtagen sa du? Vad hade du på dig, hur många har du legat med, var du full, tryckte han in den i 2:an?"
Inte hämtat ur verkligheten utan en fabricering av undertecknad.


Usch, vill inte tänka på det och har ingen lust att yttra det jag vill säga i detta forum (jag vet ju att det inte finns någon som smygtittar på sådan här saker "host host" så jag får väl skit för det här om ett par år av någon polisaspirant som i linje med tidigare påståenden sitter och "kollar upp lite" och stöter på den här bloggen. Hej på dej förresten och BLÄ) men ni som känner mig vet varför jag känner som jag gör, ni som inte känner mig får väl fantisera om vilken grov brottsling jag är...

KAFFE.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag känner dig. Men jag måste säga, jag har träffat en himla massa trevliga poliser på sistone. Sedan har en f.d. roomie (du vet vem jag menar) undertecknat listan. Så du får ta snacket med honom.

2007-06-20 @ 16:26:14
URL: http://guldkorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0