Die Hard 4.0 (Spoiler OBS OSB!!)

Om du inte har sett DH 4.0 och hade tänkt se den så är det dags att sluta läsa nu, detta är en spoiler som är till för att diskutera filmen fär de som har sett den!!!

Efter en blöt kväll på fredag så var jag, Johanna och Jonas på Death Proof, en film jag inte kommer att skriva om utom tre ord; Check it Out!!

Söndagen var mysig och eftersom DH 4.0 var på tapeten redan under lördagen så gick jag, Jonas och Alex och kollade på filmen...
En underbar orgie i våld, håda poliser och komiska hårda slapsticks. Filmen dröp John McClaine, hård smutsig, våldsam med råa skämt och underbara Yippie Kie yay Mother Fucker...
Det var min föreställning om filmen i alla fall...

Istället kollade vi på ett lite längre tv-avsnitt av 24, utan Jack Bauer men med en frikyrklig Bruce (kan inte skriva McClaine för det har han fan inte förtjänat) som varken rökte, svor eller drog underbart råa skämt samtidigt som han knäckte nacken på fruktansvärda terrorister. 

En töntig Bruce som inte skulle ha fått rollen som McClaine under castingen till 1:an, halvdassig handling och så jävla otrolig att jag nästan grät. I 24 vet jag vad jag har att vänta, där ar det inga konstigheter att Jack kan göra de mest spektakulära utbrytningar, slåss mot infiltratörer och ren och skär ondska. Under DH så trodde jag att det skulle gå tillbaks till old school, att McClaine var hårdare, bittrare och hade om möjligt lägre tolerans än tidigare. Han var mest gammal och trött. 

Om det är så att det är någon form av PG15 handling av tillverkarna så har de bitit sig i svansen... 

När slutet kom så hade jag känslan av tomhet, jaha det var väl det, det.

Nä vi skulle ha delat på en 24-box istället så hade vi fått mer nöje för pengarna.

Finns det någon som tycker att den var ens sevärd? Hade det inte varit en Die Hard film så hade den väl varit en OK action rulle, men högre krav ska man kunna ställa på den serien. Tråkigt. 
 

Kommentarer
Postat av: Jonas

Amen to that brother... Den var inte skräp. Den bara lämnade en tom och lite sorgsen. Det kändes lite som att bli sviken av en gammal god vän.

2007-07-02 @ 12:43:03
URL: http://guldkorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0