Anna åh Anna

Det finns en kvinna som heter Anna...

Tänker då främst på den som gör program om tjockisar som inte vet hur man äter.

Det har väl inte undgått någon att "Du är vad du äter" går i tid och otid på TV... Helst när man sitter framför Tv:n en kväll och har jobbat hårt, köpt sig en pizza och en läsk för att man bara inte orkar göra något vettigt.

Då kommer hon... Kvinnan som med barsk ton proklamerar faran i att äta braö, ost, kött och socker... När jag sätter tänderna i min "Husets" (Halvinbakad med oxfile och en sjuk mängd bea...mmm...bea) så häller hon upp ett par val väl valda inre kroppsdelar från något djur för att därefter gräva i lite bajs från en tjockis som inte fattar vad som händer.

Det är bra att det finns program som detta, eller i alla fall program somupplyser den dumma massan om att man inte kna äta choklad och Dr. Pepper till middag 4 dagar i veckan. När jag ser detta så är det iofs skrämmade att se hur vissa människor äter, (vi som har lite högre iq ser iofs att det som de åt tidigare slängs upp på ett bord och blandas till en äcklig massa medan de nyttiga sakerna får en snygg uppläggning...) men det är ju inte de perswonerna som tittar på det här programmet. Jag vet inte om det är för att de känner igen sig så mycket att det blir läskigt eller om de är i sådant förnekelsestadie att de inte vill ta till sig idén. De som tittar är ju de som bryr sig om hälsa, de som redan nu försöker äta nyttigt de som egentligen inte behöver hjälp...

Johannas mamma har bott här i ett par dagar och satt och kollade på det, nu har HON ångest över de 2 öl hon drack igår... Kvinnan är snart 50 och väger väl typ 55 kg... Programmet handlade om en 100 kiloskvinna som drack 44 öl i veckan...
 
Klockan är snart 11:30 på förmiddagen ochjag har semester, mina rostade mackor med jordnötssmör var delikata imorse och snart tycker jag nog att det börjar bli dags för dagens första bira...

Kommentarer
Postat av: Anton

Soft... gör inget annat än instämmer!!

2007-10-03 @ 11:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0