Tjockis

Jag fick förklarat för mig att jag var för tjock för mitt eget bästa och måste bry mig om vad jag äter och har börjat träna (eller jag har börjat gå - promenera, till jobbet. ca 40 min) lite mer och äter lite bättre. Jag vet dock inte om det fungerar så bra...

Den stora skillnaden är väl att jag nu har någon forma av samvete som anser att det inte är lämpligt att äta pizza 8 gånger i veckan, eller att anse att poker är att likställa med ca 3 gympass (tidsmässigt och psykiskt är det mer)... Så nu har jag ätit frukost, gått till jobbet och äter frukt när jag blir hungrig... Det känns som om jag kommer att fortsätta med promenaderna, de börjar bli sköna, men hur det blir med maten får framtiden utvisa.

Nu känner jag dock att ett besök till hos grillen innan hemgång kanske är att föredra...vem vet... Men en sak är säker, jag kommer att GÅ dit iaf, så det är lite förbättring

"Var sak har sin tid" - Thomas Oakly

Kommentarer
Postat av: Jonas

Du tänker rätt, men ändå fel. Pizza är en av våra viktigaste bastillskott, låt ingen få dig att tro något annat. Kroppen behöver allt fett och alla kolhydrater den kan komma över. Det är bara den svenska hälsofascismen och yoghurtindustrin som försöker få dig att tro något annat.

2007-02-22 @ 18:41:25
URL: http://guldkorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0