Fribelopp del 2

Efter att jag fått det svaret skickade jag iväg ännu en fråga till CSN, utan nämvärt tillfredställande resultat:


Hej igen,

Så det lönar sig då inte att ta emot bidraget om man jobbar eftersom man då i vilket
fall inte kan arbeta så mycket man behöver för att klara sig? Märklig...

Finns det någon speciell person eller instans i regeringen som jag kan vända mig
med frågan till (mailadress el. dyl.)?

Tack för informationen angående veckorna i alla fall, då vet jag att jag kan gå ner
i veckor utan att få ett mindre bidrag och på så sätt höja fribeloppet (jag tyckte
att det stod att man kunde ta en lägre procentsats för lånet men ändå fullt antal
veckor och på så sätt aven kunna höja fribeloppet (CSN:s hemsida), men det stämmer
alltså inte?).

Vänliga hälsningar
Andreas

Svaret från CSN:

Hej Andreas.

Jag har ingen mailadress att lämna till dig men försök kontakta utbildningsdepartementet.
Du kan nå dem via regeringskansliets hemsida. www.regeringen.se.

Det är alltså bidragsdelen som styr fribeloppet.


Med vänlig hälsning
Marianne Sturk

Jaha, de kan alltså inte motivera varken fribelopp eller svara på hur det är uttänkt att man som student ska klara sig utan lån eller möjlighet att arbeta under sommaren, fortsättning följer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0