Sprut?

Ja det kan vara dyrt att spruta i Sverige...

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1080843,00.html

Jag tycker att det är ett jävla gnäll på alla som hetsar upp sig...

Barnmisshandel
Våldtäkt
Missbruk
Bostadslösa
Psykstörda
Arbetslöshet
Cancer
HIV
Fattigdom
Miljö

Det var några saker som jag känner att man hellre ska ägna sig åt... Jag vill inte att mina skattepengar ska användas till att utreda hurvida dålig komik är brottslig eller inte... Att någon sprutar vatten på Fredde är väl ganska harmlöst. Tacka henne istället för att hon visade hur undermålig säkerheten är.

Att sedan en massa komiker som har gjort både bra och dåliga saker "fördömer" dådet gör att jag nästan blir spyfärdig av all PK-anda som har drabbat Sverige i detta fall.

Men som vanligt med osäkra personer (läs staten) så kan man inte ta tag i sina egna brister utan måste skylla på andra... "Det är inte mitt fel att jag knarkar, när jag var 7 fick jag inte en cykel", "Det är inte säkerheten det är fel på, det är ju helt sjukt att någon vill spela ett spratt med makthavare"...

Jag säger inte att jag tyckte att humorn var rolig, bara att man inte får ha sån här jävla politik, övervakning och totalmakt - skämtar man med makten så får man på pälsen... Känns det igen...?

Men om Kungen tycker att Brunei är ett öppet och demokratiskt land så vetefan hur det blir...

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag håller med dig principiellt, det där med PK-anda och dylikt. Så fort det handlar om makten får varje liten skitsak oanande proportioner. Men, käre vän, det var minst lika fel av reportern att spruta vatten i ansiktet på statsministern. Med två ministermord i bakhuvudet måste de första sekunderna varit skräckslagna för Fredde. När man inte förstår vad som pågår och all uppståndelse som följer direkt därefter. Vill vi behålla ett öppet folkligt politiskt klimat i lilla Sverige, då gäller det att alla delar det ansvaret, inklusive skämtsamma produktionsbolag.

2007-05-30 @ 11:26:41
URL: http://guldkorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0