Betyg

Läs denna:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1070948,00.html

Sen kan ju jag som (förhoppningsvis snart) lärarstudent tycka att killen ska ha IG...

Ja det är klart att lärare kan bedöma olika för samma arbete - så fungerar den riktiga världen också...

När jag går till en arbetsintevju så klär jag mig snyggt, rakar mig och lägger på charmen... Då ser de ju det bästa av mig. På samma sätt bedöms helhetsintrycket av individen in i varje enskilt arbete, det är jävligt svårt att bara bedöma ett arbete utan att ta hänsyn till relationen man har till upphovsmannen.
 
Om jag blir lärare får jag väl säga till alla att lämna in ett ex anonymt som jag bedömer och sedan en kopia med namnet på så att jag vet vem jag bedömt i efterhand... mer rättvist än så är det svårt att få det... Alla ska skriva med Times new och 1.5 i radavstånd... KUL LÄSNING...!!

Jaja, orka tjafsa, grundskolebetyg/gymnasie betyg spelar ändå ingen roll om man inte är en loser i vilket fall (man klarar sig utan sitt VG+++++ i religion...) så att man kan drömma tillbaks till den tid då man var bra på något, innan man kom ut ur skoldimman och upptäckte att man inte kan smöra/gråta till sig det man vill ha i verkliga livet...

Too cool for school...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0