Abort

Abortfrågan är en en gång på tapeten...

KD som parti tycker att det är bra som det är medan några utbrytingar vill att gränsen ska sänkas alternativt förbjuda aborter helt och hållet. Eftersom det är religösa fundamentalister som har dessa åsikter så blir man ju inte så förvånad...

Nu ska det startas ett parti av dessa abortmotståndare för att de inte kan hålla med sitt moderparti. Vilka är nu dessa som är abortmotståndare? Religösa medelålders män...??? Livet är bra knepigt. I Sverige är detta frågan, i de muslimska länderna är det oftast förbjudet med abort, men så har de också könsstympning, burka och annat tjafs.

Det är klart att man ska dra upp riktlinjer för hur tidigt man ska få göra abort, jag säger inte att jag tycker att man ska få slakta foster hur som helst. Men detta måste ju för fan grunda sig i vetenskapliga, rimliga beslut. Inte nyckerna av tungtalande religösa muppar. Att det sen är män som gnäller högst om abort är väl inte så mycket jag orkar engagera mig i men det ger ju de militanta "feministerna" mer vatten på sin kvarn. 

Ja, det stämmer att lagar och ordningar har sina grunder i religion, det vet de flesta om. I den här frågan ser jag bara hycklare (typ som kärringen i Änglagård) som vill smutskasta andra och tycker att de våldtagna tjejerna minsann ska bli påminnda varje dag om det som har hänt dem genom att inte få ha en abort. Att detta är samma personer som tycker att hemlösa barn i tredje världen ska bli sexuellt utnyttjade, gatukrigare eller liknande istället för att bli adopterade till Sverige bara för att föräldrarna är av samma kön är väl ingen som höjer på ögonbrynen åt.

Ta bort religionen i frågan, det fungerar ganske bra i Sverige som det är. För er som inte vet så finns det en gräns där man inte behöver ge ett skäl till abort, sen är det ett spann där man måste motivera varför (typ jag har blivit våldtagen och upptäckte ju st att jag var gravid), efter ett par veckor till räknas fostret som ett barn och abort är då förbjuden. Men det är väl som vanligt att de som har mest att skämmas för skriker högs för att avleda uppmärksamheten från sig själv, har du aldrig undrat varför mobbaren på skolgården oftast är rätt så tjock, fula trasiga kläder och kommer från ett missgynnande hem...(kanske inte utåt, men oftast bakom lyckta dörrar)?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0