To blog or not to blog

Ja du min ende läsare undrar kanske varför jag inte har bloggat på ett tag...

Det är så att skrivandet fungerar som en terapi och när jag mår bra så känner jag inte samma behov av att skriva som jag gör i missödets livsvaccum. Att vara lycklig är lite komplext eftersom man inte vet att man är lycklig under tiden som man är där, jag kan ju i och för sig inte tala för hela mänskligheten utan bara för mitt lilla vara. Men man kan ge sig fan på att man vet hur det är att vara lycklig när man inte är det...

Nu har jag haft en oförskämd tur och hittad en underbar tjej, och det är en sådan sak som gör att jag blir lycklig, om jag känner mig nere så kan hon få mig att må bättre. Tidigare hade jag ingen som gjorde det så jag fick sätta mig framför datorn och spy ut min ilska på omvärlden och låta alla få smaka en mun av den härskna vätska som då skulle föreställa livets nektar.

Som sagt, nu gör jag inte detta för att jag behöver, men jag har nästan glömt bort hur roligt det är att planlöst och mållöst få ordbajsa och ventilera de viktiga livsbejakade tankegångar en ung man kan ha i sitt annars så tilltäppta liv.

Universum vill mot kaos, ordning är onaturligt!!!

Kommentarer
Postat av: Jonas

En sann konstnär måste lida. Så har du ett lyckligt förhållande, börja skära dig i tummarna, häll tabasco innanför förhuden eller gnugga ögonen i salt. Det finns sätt Andreas. Allt handlar om vilja.

2007-01-03 @ 17:06:59
URL: http://guldkorn.blogg.se
Postat av: Andy

Eller så kan jag bete mig som den senare Picasso och bara kladda ner lite på måfå på ett papper, sälja och låta andra analysera vad symboliken i mitt innehåll är... Allt baserat på att det jag har gjort tidigare har gjort mig så erkänd att en Haikudikt från den store Meijer ses som som ett mästerverk av vissa och som skit av andra... så länge jag skrapar deg så... hehe

2007-01-04 @ 12:29:02
URL: http://permafrost.blogg.se
Postat av: barbarella

Hittade din blogg när jag sökte på permafrost. Hah, du har en läsare till.

2007-02-07 @ 15:44:43
URL: http://permafrostpalatset.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0