Livet, döden och giftemål

Frågade Johanna vad hon tyckte att jag skulle skiva om i mitt nästa inlägg. Döden, giftemål och barn var förslagen - och att inte vara så jävla bitter... Det var ingen lätt uppgift hon lade på min axlar, men jag ska se vad jag kan skapa.

Om jag börjar med döden så önskar jag att jag kunde säga att jag trodde på något lyckligt och att man får träffa sina nära och kära i något efterliv. Detta stämmer ju tyvärr inte så jag får väl skriva mina funderingar, på ett neutralt sätt (svår att vara positiv just i detta ämne).
Det är ibland svårt att leva och då är det lättare att föreställa sig någon form av belöning i slutet på banan, en tro som jag respekterar och kanske hoppas på. Jag tänker mer på den tid som förflöt innan jag blev född, det var en ganska lång tid och vad jag vet så fanns jag inte då heller. Kanske inte en upplyftande tanke, men om man tänker efter hur många individer som finns och hur stort universum så är det för mig en önskedröm att det ska finnas något efter döden - folket skapade gud, gud skapade inte folket.

Giftemål och barn kan man ju läsa i varannan blogg om så jag vet inte vad jag har att tillägga där, är inte gift och har inga barn...

En tanke jag har är väl att man älskar sina egna barn medan andras ungar är jobbiga... Tror inte att man har så stor förståelse för de föräldrar som har jobbiga barn förns man själv hamnar i samma situation..

Jaja, får jag inte vara cynisk o grinig så är det inget kul. Det här var inte roligt kanske men det var väl relativt neutralt (jag känner hur tråkig texten blev men det skitar jag i).

Don't hate restrictions - restrict hate 

Kommentarer
Postat av: Jonas

Eller som jag läste i Bizarro (tror jag):

"Varför säga livets höst? Varför inte dödens vår?"

Och gällande ungar... Det borde vara skottpengar på föräldrar i tågvagnar som låter sina ungar springa runt och terrorisera alla oskyldiga medpassagerare. Okej, har man fem ungar är det förståeligt. Har man en unge och hellre snackar mobiltelefon än att försäkra sig om att glinet inte går runt och tigger godis av främlingar - ja, då finns ingen jävla ursäkt.

Säger jag nu - barnalös som jag är. =)

2007-04-23 @ 15:59:06
URL: http://guldkorn.blogg.se
Postat av: Andy

Ja det är FÖR många gånger som man har velat resa sig upp och skrika åt föräldrarna att ta sin jävla unge och försvinna... Oengagerade idioter som inte borde ha barn...

2007-04-26 @ 16:03:15
URL: http://permafrost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0