Banken - En ständig källa till ilska

Vad gör folk på banken?

Vad har Svensson för bankärenden som kan ta 30-40 minuter? Om man ska göra något stort så bokar man väl en tid och pratar med någon i lugn och ro, eller? Undrar vad folk gör när de står och pratar och pratar och pratar och pratar och pratar och pratar och pratar och pratar och pratar och pratar och pratar och pratar och pratar (ni fattar)...

Det finns många teorier som behandlar ämnet (eller? det borde det vara iaf) eftersom man vet att stressen gör att folk gör dumma saker, stress är något som föds på banken.

Inte helt oväntat var jag på banken idag för att lösa ut en check, ett ärende som uppskattningsvis tog 3 minuter och 18 sekunder. I vanliga fall sätter jag antingen in kontanter eller sköter något annat ärende som går relativt snabbt. Om jag skulle vilja diskutera mina framtida barns (med ingående information om hur man ska uppfostra, leka med, förakta, håna och älska dem) pensionskonto så bokar jag väl för i helvete en tid!!!???

Jag skulle vilja lyssna ingående p åett samtal som pågår i 40 minuter på vid disken på banken, är det kunden som är dum i huvudet, sällskapssjuk och patetisk. Eller är personalen ett ihopkok från samhall och nedläggningen av de gamla 70-talsinstutionerna (då "gästerna" inte personalen, de skulle vara överkvalificerade).  Vill inte gå till banken mer, man borde kunna sköta ALLA bankärenden på nätet...  

Att jag sedan ser en kassörska som när hon är klar bara sitter och stirrar i typ 30 sekunder innan hon går ut (förmodligen övervägen hon om det är dags för fika eller inte) för att komma tillbaka efter 10 min och pilla lite på datorn...

Nä fort gick det inte, glad blev jag inte, smarta är inte folk...

Hellre smart och hatad än dum och föraktad...

Kommentarer
Postat av: Micke

Japp!

2007-04-29 @ 07:05:38
URL: http://www.svensk-golf.se/golf_danmark/
Postat av: Jonas

Banker är till för att rånas - inget annat.

2007-05-02 @ 18:13:06
URL: http://guldkorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0