Plankningen inleds

Hade en närkontakt med guljackorna idag....

De stod vid spärrarna och såg hårda ut som de brukar när jag skulle åka idag. Eftesom mitt tåg var på väg in och jag inte hade någon lust att ta nästa för att betala med kort så tog jag chansningen och sprang... det var lite spännande...

Vi får se hur det blir när de höjer priserna, kanske tar mig till planka.nu nissarna, men det känns ändå moraliskt fel att stödja kollektiv anarkism. Kan de inte sänka månadskortet och höja böterna...? då skulle jag betala. Om det kostar lika mycket (nästan) att köpa kort som att betala böter så är det lite ovärt att köpa kort.

Jaja, jag får väl göra som smurfarna vill och köpa bil... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0