SL (eller vilka som nu äger pendeln)

Inte nog med att det finns mycket att klaga på vad gäller pendeltågen, man vet ju inte vem det är jag ska klaga på... Förr i tiden när det enda problemet var att tågen kom sent så var det ett statlit företag som hette SL som ägde det. Tack vara dessa entreprenörer som kommer och går, likt torskar hos den olyckliga gatflickan (märk väl att jag liknar Sl vid en sorglig själ som låter sig utnyttjas av illasinnade viljor) så tas all respekt och positivitet bort från Stockholms Lokaltrafik.

Jag vet inte någon som känner att de är helt nöjda med den service man får när man ska ut och kryssa i dagens stockholmstrafik. Jag skulle kunna fylla hela internet med olika incidenter som har hänt mig i pendeltågstrafiken, men det ska jag inte göra. Däremot så undrar jag hur fan de som ska sköta sitt jobb tänker... "Nä det märks nog inte om vi ställer in ett tåg nu, det är ju bara måndag morgon..."

Diverse bortförklaringar finns att uppbringa, men man kan bara godkänna "signalfel, vagnfel, tågmöte och älgvarning" ett visst antal gånger innan de liksom flyter ihop. Jag bryr mig inte längre.

"Tåg försenade och inställda eftersom vi inte bryr oss" borde vara korrekt...

En sak jag inte förstår är hur människor kan fortsätta att betala dessa 600:- varje månad, gnälla lite lätt men inte agera. SLUTA KÖPA KORT FÖR FAN!!!!!

Om vi i protest inte betalar så MÅSTE de investera i nya vagnar, se till att det fungerar. Jag betalar fan inte 1 krona till....

Imorse var ett tåg mot märsta inställt vid 8 tiden (vagnfel), tåget efter var sent pga. att framförvarande tåg var sent...??? Problemen höll i sig och när jag skulle hem så berodde 7 minutersförseningen på signalfel...

kom igen....

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ja, folk liksom slutar agera när de vet att allt ändå känns totalt hopplöst. En vacker dag ska jag spränga mig själv på SL:s center. Och inte en jävel kommer gråta.

2006-08-30 @ 11:59:56
URL: http://guldkorn.blogg.se
Postat av: Gloom

Stå till höger
stressa till vänster...

2006-08-30 @ 23:14:03
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Tyler Durden

Du kan ventilera till Stockholmståg ... de är sl:s pimp nuförtiden.

2006-10-02 @ 23:57:11
URL: http://staticflows.blogspot.com
Postat av: Richoo

A jag håller med dig!
Jajjemän säg till alla du känner.

2006-10-25 @ 09:30:39
URL: http://richoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0