LÄR ER!!

Ser läskigare och läskigare saker på vägarna nuförtiden, kan bero på att jag har kört mer bil på sistone än brukligt för mig men det är ändå en skrämmande syn. Två gamla (med gammal menar jag 80+) som satt i sin gamla (med gammal menar jag 30+) bil och körde i en korsning. Han körde i fasansfulla 15 km/h och såg skräckslagen ut. Jag tycker att det är bra att det är lite klurigt att ta körkort i Sverige, men man borde fan uppdatera proven, typ 1 vart 10:e år iaf. Alla som är intresserade av att ha kvar kortet borde ha råd att köra upp vart 10:e iaf. Är man gammal, dålig eller liknande så borde tiden minskas till vart 5:e år el. dyl.

Motorvägen... Idioter som ligger i 90kn/h i mittenfilen när folk folk vill köra om (det är trafik i vänstra) och högerfilen är tom... Borde vara böter på det, mer legetimt än att bötfälla de stackare som källsorterar sina sopor fel...

Usch jag blir grinig bara jag tänker på det, se till att folk kan köra innan de blir utsläppta i trafiken, kan de inte lära sig så får de väl ta sig fram på något annat sätt... Det är inte ålders eller idiotirasism, det är vanligt jävla rationellt tänkande. Ungdomar ska fan ställas inför prov och svårigheter för att visa att de är anpassade till samhället, så fort du är över 60 så antar samhället att du kan allt - skitsnack!

KEA - Kill Ém All

Kommentarer
Postat av: Jonas

Inte för att jag heller är åldersrasist, men alla över 70 år borde skeppas till Öland där de får överleva bäst de kan. Men som sagt, inte för att jag är åldersrasist eller nåt.

2006-08-04 @ 12:42:01
URL: http://guldkorn.blogg.se
Postat av: Meijer

X-akt...!

Skönt att vi har liknanade tankegång =)

2006-08-04 @ 13:30:17
URL: http://permafrost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0