Kom med problem inte lösningar

Är du en sån? En sån som alltid har svar på allt?
När man som lägre medelklass gnäller på sin omgivning så vill man endast ha medhåll. En nick en skakning på huvudet i missnöje, eller till och med en liten anekdot för att verkligen få understruket att gnället är befogat. I alla fall så vill jag ha det. Sen finns NI. Ni avskyvärda as som alltid ska ha en positiv jävla syn på allt och komma med fiffiga "lösningar" eller "uppmuntrande" ord. "Finns inget dåligt väder, bara...blablabla", "Tåget kommer nog snart, tur att vi inte har bråttom", "Lugna ner dig det är bara ett spel...". Just precis ni som tycker att allt som står i det här inlägget är gnälligt, det är till ER jag riktar mig. Varför i helvete är ni positiva?

Min tanke är att det är dumma människor som är positiva som fan. De som inte ser helhet i något. Sen kommer jag på varför de stör mig så mycket. Jag är avundsjuk. Enkelt som fan när jag tänkte efter lite.

Om man inte vet varför bensinpriserna går upp, ingen aning om vilka som sitter i regeringen, inte inser de negativa förändringar som har skett de sista åren, inte ser hur Sverige försvinner som nationalstat... helt enkelt inte bryr sig mer än om vad nästa mål mat ska bestå av och vad som går på tv på kvällen. Då och bara då kan man nog vara lycklig. Jag citerar Matrix "ignorance is a blessing", och håller upp mitt argument på den frasen. På svenska blir det väl "det man inte vet mår man inte illa av". Fan vad skönt det skulla vara attt inte bry sig längre än vad jag för tillfället kan se med blotta ögat.

Dags för mig att gå med i en sekt (läs svenska kyrkan) så att jag kan lägga verkligheten åt sidan och leva i en rosa värld.... 

Kommentarer
Postat av: Jonas

Du ska inte vara avundsjuk på såna människor. Du ska ställa upp dem längs en vägg och skjuta skallen av dem.

2006-04-28 @ 12:10:23
URL: http://guldkorn.blogg.se
Postat av: Jonas

Hörru sölis, dags att börja skriva lite. Vill ju veta vad som händer innanför pannan på dig under arbetstid.

2006-05-12 @ 16:39:56
URL: http://guldkorn.blogg.se
Postat av: Meijer

Jo jag borde väl det, men jag har inte så mycket tid under arbetstid som man kan tro...

I vilket fall så borde jag väl ta mig tid att skriva när jag väl sitter hemma och ugglar...

får se...=)

2006-05-16 @ 13:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0