Idiotisk avgift

Nu har jag äntligen tagit det stora steget att kunna sitta i mitt eget hem och skriva på min blogg. Det jag känner ligger mig närmast om hjärtat just nu är väl något som säkert har retat många... Den underbara tv-licensen...

Varför i helvete ska jag behöva betala en form av tv avgift för något som jag inte har valt att använda? Om det var så att jag tyckte att "public service" var något jag ville ta del av så fine... men det är det inte. För min del så slipper jag gärna att se de statliga kanalerna om jag i gengäld fär slippa att betala. Vad som oclså stör mig är att de som smiter ifrån avgiften får en liten tillrättavisning och sedan börjar betala lite ungefärligt. Om det nu är så att alla med tv ska betala en licens, men det är bara en del av de som har tv som gör det så anser ju jag i alla fall att något inte stämmer. Kan man inte lägga in det i hyran (handen på hjärtat hur många har en bostad men ingen tv?) och eftersom alla då är tvingade att betala så kommer priset att gå ner avsevärt... Att Radiotjänst använder rena gestapofasonerna för att haffa de som är ovilliga att betala är också anskrämligt.


Nä fy fan, lägg in den skatten i hyran, sänkt till ungefär hälften så kan man ju har råd att betala. Det innebär ju också att man kan sparka alla de fjantar som faktiskt har tagit jobb som "pejlare" och därmed spara mer pengar till staten. Eftersom det inte skulle kännas så fel så skulle det snart bli en legitim avgift och inte längre förknippas som ett stort irritatonsmoment. Själv har jag ingen förståelse för varför detta inte är gjort för länge sedan. Om det finns någon som vet så får ni gärna svara i kommentaren...


Nä nu har jag bestämmt mig för att vinterdepressionen är över och ska ta mig ut i solljuset för att absorbera lite d-vitamin....



Kommentarer
Postat av: Tobbe

Hey! Skysst 08:an har skaffat internet... STORT. Nåt så tekniskt i en sån lya hade man aldri trott, hehe.
Nåväl inga brutna ben utan allt är på topp.

/T

2006-04-18 @ 23:21:59
Postat av: Jonas

Kom igen nu lathög. Nu har du internet hemma, dags att blogga lite...

2006-04-20 @ 13:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0